Zkažená dovolená kvůli ztracenému zavazadlu? Požadujte náhradu!

Konečně jste dorazili po dlouhých hodinách v letadle na tolik zaslouženou dovolenou. Všechny tolik medializované komplikace jste již zvládli a teď zbývá jen čapnout kufr a užívat si pohodu! Ale co když se už kufry a tašky točí na páse čtvrté kolo a vaše pořád nikde? Taková situace dokáže zhatit spousty cestovních plánů. I za podobné chyby se platí! V tomto článku najdete vše, co nesmíte opomenout.

Zpožděné zavazadlo

Pár minut navíc na letišti ještě nikdy nikoho nezabilo, ale věřte či nikoliv, mnoho cestujících čekalo na svůj kufr nejen hodiny, ale i dny nebo týdny.
  • Nejprve na letišti nijak neotálejte s vyplněním protokolu o nepravidelnosti při přepravě zavazadel. Nyní vaše práce končí a nezbývá než čekat.
  • Máte nárok na proplacení nákladů na hygienické potřeby, šaty či jiné nezbytné věci. Od zakoupených věcí si ponechte účtenky.
  • Zavazadlo můžete očekávat na adrese probytu. Dopravu samozřejmě hradí letecká společnost.
  • Nárok na odškodění lze podat pouze do 21 dní od doby, kdy vám bude zavazadlo vráceno.
  • Takovou reklamaci je nutné podat písemnou formou.

Ztracené zavazadlo

Nebývá výjimkou, že nejprve zpožděné zavazadlo se ani po lhůtě 21 dní od data příletu neobjeví. V tomto případě je považováno za ztracené a můžete požadovat finanční náhrada i za celý jeho obsah. Velké problémy však činí prokazování, co ve skutečnosti uvnitř zavazadla opravdu bylo.
  • Pošlete písemnou reklamaci vašeho ztraceného zavazadla na adresu dopravce. Na uplatnění nároku u soudu máte až dva roky.
  • K celé reklamaci je nutné přiložit účtenky od věcí, které jsme v zavazadle měli, a v ideálním případě také fotografie sbaleného kufru.
  • Maximální částka k vyplacení se pohybuje okolo 38 tisíc Kč. Pokud jste si přibalili věci hodnotnější, než je tato částka, zavazadlo si pro nejhorší případy pojistěte.

Poškozené zavazadlo

Za nejpříznivější možnost ze zde vyjmenovaných lze považovat „pouhé“ poškození vašeho zavazadla. Avšak v situaci, kdy jste před odletem vydali tisíce korun za nový kufr, zamrzí i škrábance a praskliny. Řešení v žádném případě neodkládejte a řešte ihned po zjištění na letišti, přestože zákonem stanovená lhůta je vyčíslena na 7 dní od příletu. Výše odškodnění nyní vždy záleží případ od případu a maximální částka je opět 38 tisíc Kč. Chcete se i vy domoci odškodnění, které vám právem náleží? Stačí si zadat případ přes webové stránky společnosti Vaše nároky.cz a počkat až vám bude na účet vyplacená nejvyšší možná částka.

Publikováno: 18. 12. 2018

Kategorie: Cestovatelské tipy

Autor: Barbora Malíková